Kanıtlayıcı belgeler nelerdir?
Delil belgeleri, kamu harcamalarının belirlenen usul ve politikalara uygun olarak yürütüldüğünü ve uygulandığını gösteren, atanmış kişiler veya komiteler tarafından hazırlanan ve onaylanan belgelerdir.
Hakediş raporu hangi hallerde düzenlenir?
İhale veya doğrudan ihale yoluyla yapılan yapım ve hizmet alımlarında, sözleşme hükümlerine göre yerine getirilen yükümlülüklerin maliyetlerinin ödenmesine ilişkin olarak ilerleme raporları düzenlenir.
Harcama talimatı onay belgesi yerine geçer mi?
– İhale Kanunu’na göre yapılacak alımlara ilişkin ihraç emri, onay belgesi (BKMYS’de İhraç Emri/Onay Belgesi olarak değiştirilmiştir.) – Avans teminat mektubunun onaylı örneği, – Gerekli hallerde İdarenin kararı, Ödeme emri, Üst Düzey Yöneticiye delil olarak eklenir.
Ödeme emri kaç nüsha düzenlenir?
Muhasebe görevlisine iki nüsha halinde, bir asıl ve bir onaylı nüsha olarak verilir. Taahhüt senedinin aslı, Sayıştay’a gönderilmesi gereken ödeme belgesinin nüshasına bağlanır.
Hakediş evrakları nelerdir?
İNŞAAT DENETİM İLERLEMESİ İÇİN GEREKLİ BELGELER, SON ZAMAN (3 ADET), İNŞAAT DENETİM PERSONELİ BEYANI, İNŞAAT DENETİM FATURASI (Asıl), FİNANSAL MÜDÜRLÜĞÜN GÜVEN HESABINA YATIRILACAK FATURANIN FOTOKOPİSİ. İnşaat Denetimi için Damga Vergisi
İhale onay belgesi kaç nüsha düzenlenir?
Teklif onay belgesi (4 nüsha) hazırlanır ve imzalanır.
Hakedişler kaç gün içinde ödenir?
İlerleme raporu, yüklenici veya vekili tarafından imzalandığı tarihten itibaren sözleşmede belirtilen sürenin sonunda veya sözleşmede bu konuda bir hüküm yoksa otuz gün içinde düzenlenir. Ödeme, bu tarihten itibaren onbeş gün içinde yapılır.
Muhasebe ödeme emri belgesi nedir?
Ödeme emri belgesi başlı başına bir finansal işlem sayılmamakla birlikte, taahhüt ve temin aşamasından sonra ödeme aşamasına geçişin temelini oluşturmaktadır.
Kesin hesap ne zaman yapılır?
(6) İdareler, teslim tarihinden itibaren en geç altı ay içinde kendilerine ulaşan kesin faturaları inceleyip onaylar. Aksi takdirde, yüklenici tarafından ileri sürülen itirazlar haklı sayılır ve işlerin kesin kabulü yapılmış olması kaydıyla, kesin rapor düzenlenmesi de istenebilir. …7 Ekim 2024
Hakediş raporunda kimlerin imzası olur?
Yapının türüne göre ilgili sayfalar ve gerekli görülen diğer belgeler hazırlanarak, müteahhit ve yapı denetim personeli tarafından imzalanır ve yetkili makam tarafından onaylanır.
Gerçekleştirme görevlisi kimdir?
Uygulama görevlisi kimdir? ❖ Talimatı verirken; verilen görevi yapan, mal veya hizmeti teslim alan, teslime ilişkin işlemleri yapan, ödeme için gerekli belgeleri düzenleyen ve düzenleyen personeldir (5018 sayılı Kamu Maliyesinin Yönetimi ve Kontrolü Kanununun 33. maddesi.)
Fatura garanti belgesi yerine geçer mi?
Garanti belgesi yazılı olarak veya kalıcı veri kayıt cihazıyla düzenlenebilir. Mallar için düzenlenen faturalar garanti belgesinin yerine geçer mi? Mallar için düzenlenen fatura ve makbuz gibi belgeler garanti belgesinin yerine geçemez.
7 Örnek ödeme Emri Nedir?
Yargılama dışı ödeme emirleri, yalnızca para teminatlarından doğan alacaklar için verilen ve Örnek 7’deki gibi düzenlenen ödeme emirleridir. Alacaklının icra dairesine icra başvurusunda bulunmasından itibaren en geç üç gün içinde icra dairesi tarafından ödeme emrinin verilmesi zorunludur.
Muhasebe işlem fişi kaç nüsha düzenlenir?
-Üç nüsha olarak düzenlenir. -Birinci nüsha çıkış kaydına esas olan Taşınır İşlem Fişi’ne eklenir. -İkinci nüsha muhasebe birimine gönderilen Taşınır İşlem Fişi’ne eklenir. -Diğer nüsha dosyada kalır.
Muhabere defteri nedir?
Yazışma defteri; icra dairesince düzenlenen veya icra dairesince alınan evrakın, yukarıdaki maddelerde adı geçen defterlere yazılması zorunlu olmayıp, kaydedildiği defterdir.
Kanıtlayıcı veriler ne demek?
Düşünceleri veya görüşleri destekleyerek kanıtlamaya çalışan ifade biçimine gösterici ifade denir. Burada anlayacağımız gibi gösterici anlatım yalnızca eğitmek ve ikna etmekle ilgili değil, aynı zamanda başkasının kendi fikrinizi kabul etmesini sağlamakla da ilgilidir.
Objektif belgeler nelerdir?
Muhasebede objektif belge (tarafsızlık ve tasdik) kavramı, muhasebe kayıtlarının gerçek durumu yansıtan, usulüne uygun olarak hazırlanmış objektif belgelere dayandırılması ve muhasebe kayıtlarının dayanağı olarak kullanılacak yöntemlerin seçiminde tarafsız ve önyargısız davranılması gerekliliğini ifade eder.
Mali belgeler nelerdir?
Bakanlıkça kullanılması öngörülen ve ticari defterlere kayıt esası teşkil eden ticari belgeler; fatura, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu, gider bildirimi, kasa fişi, giriş ve yolcu taşıma fişi, irsaliye, taşıma fişi, yolcu listesi, günlük müşteri listesi gibi belgeler.
Ödeme emri belgesi nedir?
Ödeme emri, borçlunun kamu borçlarını vadesinde ödememesi durumunda vergi dairesinden gelen bir bildirimdir. Kamu borçlarına ilişkin talep vadesi geldiğinde ve borçlu borcu vadesi içinde ödemezse vergi dairesi bir ödeme emri düzenler.